Retreat

I retreaten får vi ta en paus från vardagen, arbetet och almanackan. Vi får tid att stanna upp, reflektera över livet och möta oss själva och våra andliga behov. I kristen tradition är retreaten en plats där människan får tid att ställa sitt liv inför Jesus Kristus och i centrum står hjärtats personliga samtal med Gud. I stillhet och bön får något nytt äga rum i djupet av våra liv. Under dagarna får man bland annat komma till dukat bord, vila, promenera samt ta del av gudstjänst och andlig vägledning. Det finns också möjlighet till samtal och bikt för den som önskar det.

I frid fylls jag av liv - Retreat på Merilä 10-12.5

Välkommen med på en retreat i stillhet och bön ute vid havet på Merilä lägergård, Pörkenäsvägen 581, Jakobstad.

Retreaten inleds kl 16 på fredag 10.5 och avslutas kring kl 15 på söndag 12.5.

Retreatledare: Jimmy Österbacka, kaplan i Pedersöre församling.

Kostnad: 140 euro.

Ta gärna med egna sängkläder. (Möjlighet att hyra lakan för ytterligare 15 euro.)

Anmäl dig härÖppna länk i ny flik. Anmälningar tas emot t.o.m. 3.5.2024. Begränsat antal platser.

Själens sabbat - Retreatdygn på Klippan 17-18.5

Retreatdygn 17-18.5 på lägerområdet Klippan i Monäs, Storsandsvägen 360, 66970 Hirvlax, Nykarleby.

Det här är en retreat i kortare format som även passar den som aldrig varit på retreat tidigare. Efter en inledande middag på fredag kväll går vi in i tystnad och stillhet, som varar fram tills middagen på lördag. Det ges också möjlighet till samtal och bikt om så önskas.

Temat ”Själens sabbat” kommer från en bortglömd luthersk mystik som vi bekantar oss med under dygnet.

Retreatledare: Jimmy Österbacka

Kostnad: 100 €
Logi: Klippans stugor, egna sängkläder medtages
Anmälan: Senast måndag 29.4, genom att fylla i formuläret här Anmäl dig här
Arr.: SLEF i samarbete med Pedersöre församling

Kvinna med knäppta händer på en öppen bibel. Ansiktet syns inte.

Kaplan
Kyrkostrands församlingshem, Vasavägen 116
68600 JAKOBSTAD

Oftast ledig måndagar och tisdagar