Boka församlingens utrymmen för privata tillfällen

Du kan hyra samfällighetens utrymmen för t.ex. dop, bröllop, födelsedagsfest, minnesstund, släktkalas, konserter.

Du bokar utrymmet genom att kontakta församlingssekreteraren.

Ifall du också vill ha servering kan du kontakta husmor för att komma överens om arrangemangen och begära offert.

Församlingarnas verksamhet har förtur till utrymmena. Man kan hyra utrymmena om arrangemanget inte strider mot kristen tro. Det är kyrkoherden och församlingsrådet som avgör för vilket ändamål våra utrymmen hyrs ut.

För kyrkans medlemmar uppbärs ingen hyra för dop, vigsel eller minnestunder, men man betalar för en eventuell servering. Vid dop kan man även ordna serveringen själv i ett pentrykök, men för det betalar man en så kallad pentryavgift. Hyresavgifterna bestäms gemensamt kyrkliga samfälligheten.

Prislistor för hyra av utrymmen och servering hittar du under flikarna nedan.

Alla utrymmen är alkohol, rök- och drogfria.

Achreniussalen i Esse församlingshem.