Välkommen till Pedersöre församlings kyrkor och församlingshem!

I vår församling har vi tre fina kyrkor. Bekanta dig gärna med kyrkorna här. I kyrkorna firar vi högmässor och gudstjänster, och även andra samlingar kan hållas i kyrkorna.

Kyrkorna kan bokas för vigslar, dop och jordfästningar enligt vissa grundregler som listas nedan. Avvikelser från dessa tider kan förekomma, och man kommer då överens med kyrkoherden.

I vår församling har vi också tre församlingshem som kan användas vid olika samlingar eller hyras vid t.ex. minnesstunder, dopkaffen och bröllopsfester. Här kan du bekanta dig med församlingshemmen.

Priser och serveringsalternativÖppna länk i ny flik om man önskar beställa mat- eller kaffeservering till minnesstunder m.m.

Hyror för kyrkor och församlingshem

Pedersöre kyrka

Måndagar - torsdagar: inga direkta fastställda tider

Fredagar: kl. 12 och 14 i första hand reserverat för begravningar. Senare mot kvällen även vigslar.

Lördagar: kl 10, 12, 14 reserveras främst för begravningar, efter kl. 15 vigslar.

På söndagar går det bra att ha dop i kyrkan.

Pedersöre kyrka används av tre församlingar: Pedersöre församling, Jakobstads svenska församling och Pietarsaaren suomalainen seurakunta. Vid bokningar ber vi att man kontaktar sin egen församlings kansli:

Jordfästningar och dop

Medlemmar i Pedersöre församling bokar via Pedersöre församlings kansli. Medlemmar i Jakobstads svenska församling eller Pietarsaaren suomalainen seurakunta bokar via respektive församlings kansli.

Vigslar

Hör bruden till Pedersöre församling bokas vigseln via Pedersöre församling. Hör bruden till Jakobstads svenska eller finska församlingar bokas vigseln via respektive församlings kansli. Se länkarna ovan för kontaktuppgifter till kanslierna.

Esse kyrka

Måndagar - torsdagar: inga direkta fastställda tider

Fredagar: kl. 10, 12 och 14 i första hand reserverat för begravningar. Senare mot kvällen även vigslar.

Lördagar: kl 10 och 12/13/14 reserveras främst för begravningar, efter kl. 15 vigslar. Tiderna för begravningar koordineras ofta med bokningarna i Purmo kyrka.

Purmo kyrka

Måndagar - fredagar: inga direkta fastställda tider

Lördagar: kl 10 och 12/13/14 reserveras främst för begravningar, efter kl. 15 vigslar. Tiderna för begravningar koordineras ofta med bokningarna i Esse kyrka.

Typ av lokal
Typ av evenemang