Församlingens minnesadresser

Du kan delta i sorgen genom att göra en inbetalning till församlingens fonder. En minnesadress ges till de anhöriga som ser att du kommer ihåg dem.

Församlingen har flera minnesadresser:

Esse blomsterfond

Esse blomsterfond stöder församlingens verksamhet i Esse t.ex. med material till klubbar och grupper, inventarier som inte ryms med i budgeten. Du kan köpa en minnesadresser från församlingens kansli eller Kjellmans affär. Också Johanssons begravningsbyrå säljer adresser.

Pedersöre - Kyrkans hjälp

Församlingens diakoniarbete använder pengarna till att stöda människor i nöd. Köp minnesadressen i församlingens kansli vid Kyrkostrand eller från ombud i byarna.

Purmo hyllningsfond

Intäkterna går till till Purmo kyrka eller till församlingens verksamhet i Purmo. Köp minnesadresserna från Handelsboden i Lillby eller från ombud.

Purmo diakoniadress

Intäkterna går till dem som behöver hjälp via diakoniverksamheten i Purmo. Köp minnesadressen från Handelsboden i Lillby.

Köp minnesadresser via nätet

Vi ordnar så att minnesadressen kommer till den av våra tre kyrkor där begravningen hålls. Vi kan också posta den till den adress du önskar, mot en något högre avgift.

Gör en inbetalning här.Öppna länk i ny flik

Vi skriver ut adressen i den form vi får in uppgifterna så var noga när du fyller i beställningen.

Vi behöver få in beställningen senast på onsdag förmiddag kl. 10, den vecka som begravningen hålls för att få den till rätt kyrka i tid.

Vart ska minneadresserna sättas?

Ett sätt att visa omtanke är att ge en minnesadress. Man betalar in en summa till ett behjärtansvärt ändamål. Ibland har den avlidna önskat att man stöder något speciellt. Om man själv inte kan delta i jordfästning och minnesstund kan man föra minnesadressen till de anhöriga eller sätta i deras postlåda.

Det finns också postlådor för ändamålet i alla tre församlingsdelar. Utanför Kyrkostrands församlingshem, vid köksingången, finns en postlåda. I Esse finns en postlåda för ändamålet vid servicehuset intill kyrkan och i Purmo finns postlådan nära ingången till Kyrkhemmet.

Esse blomsterfond, Purmo diakonifond, Purmo hyllningsfond, Pedersöre församlings blomsterfond Kyrkans hjälp