Purmo kyrkhem

040 310 0465 husmor

040 310 0466 kyrkvaktmästare

120

Kyrkhemmet är ligger i centrum av Sisbacka i Purmo. Det är ritat av arkitekt Roger Wingren och byggt år 1976 och är i utmärkt skick efter den senaste invändiga renoveringen år 2012. Intill ligger kyrkan och gravgården.

Kyrkhemmet används främst för församlingens barnverksamhet, vuxensamlingar, körverksamhet och församlingsmöten. I kyrkhemmet hålls även dop, minnesstunder, bröllop och konserter.

Det finns ett tillredningskök så man kan beställa mat och kaffe. I serveringssalen finns ett litet pentrykök som kan användas för mindre serveringar.

Församlingssalen är möblerad både med bord och stolar och i en del är det möblerat för dagklubben. På kyrkhhemstomten finns en inhägnad lekpark för barn.

Instrument

Piano finns.

Utrustning

I kyrkhemmet finns en ljudanläggning, hörselslinga och videokanon.

Rymmer

Församlingssalen rymmer mellan 120 och 160 personer beroende på möblering.

Inva

Parkeringsplatser för invabehov finns intill betongtrappan vid huvudingången. Vid huvuddörren finns en liten rullstolsramp och huvuddörren öppnas med en knapptryckning.

Parkering finns utanför kyrkmuren på kyrkans västra sida samt nedanom kyrkhemmet. Vid behov kan även övriga parkeringsområden runt kyrkan användas.

Toalett

I kyrkhemmet finns skilda toaletter för damer och herrar och en invalidanpassad toalett med skötbord. I kyrkhemmets norra hörn finns även en toalett med egen ingång. Den är öppen alla dagar mellan kl. 8-22.

Inträde

När församlingen ordnar något tas inget inträde i kyrkhemmet, utan alla ska ha möjlighet att delta. En frivillig kollekt kan samlas in.

Om någon annan än församlingen är huvudsaklig arrangör och församlingen är medarrangör kan programblad säljas. Att köpa ett programblad är inget måste. Alternativt tas en frivillig avgift.

Då någon hyrt hela kyrkhemmet för en tillställning är det möjligt att ta inträde. Då är församlingen inte medarrangör.

Hyra kyrkhemmet

För kyrkans medlemmar uppbärs ingen hyra för minnestunder eller dop men man betalar för en eventuell servering. Vid dop kan man även ordna serveringen själv från pentryköket i serveringssalen då man betalar en så kallad pentryavgift.

Kyrkhemmet kan även hyras för bröllop, födelsedagsfester, konserter eller andra tillställningar som inte strider mot kyrkans tro. Hyresavgifterna bestäms inom den kyrkliga samfälligheten. Prislista.Öppna länk i ny flik

Tillgänglig plats Tillgänglig plats
Hörselslinga Hörselslinga